Registrul-jurnal de incasari si plati si Registrul-inventar nu mai trebuie parafate de ANAF
Ordinul care a intrat in vigoare pe 1 martie elimina obligatia parafarii Registrului-jurnal de incasari si plati si a Registrului-inventar la ANAF.
In plus, structura celor doua documente se modifica. Astfel, normele de intocmire si utilizare a Registrului-jurnal de incasari si plati cuprinde, spre deosebire de cele anterioare,continutul incasarilor si continutul platilor aferente operatiunilor desfasurate.
Mai exact, incasarile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprinde: servicii de contabilitate oradea
- sumele incasate din desfasurarea activitatii;
- aporturile in numerar si prin conturi bancare facute la inceperea activitatii ori in cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii;
- sumele primite reprezentand forme de sprijin cu destinatie speciala din fonduri externe nerambursabile (subventii);
- alte sume incasate (de exemplu restituiri de impozite, taxe si penalitati). infiiitare firme oradea
In ceea ce priveste platile, acestea contin:
- platile efectuate in cadrul activitatii desfasurate in scopul realizarii de venituri;
- sumele reprezentand restituirea aporturilor in numerar si prin conturi bancare;
- sumele reprezentand rambursarea de credite bancare sau de alte imprumutiri;
- alte plati efecutate (de exemplu penalitati, amenzi platite).
Totodata, este introdusa posibilitatea ca Registrul inventar sa se poata completa prin preluarea totalurilor din listele de inventariere a elementelor grupate dupa natura lor, se precizeaza in prevederile recent publicate in Monitorul Oficial.
Pana acum, documentul se completa prin inscrierea tuturor elementelor patrimoniale inventariate.audit oradea
Mai mult decat atat, formularul Registrul-inventar se simplifica, prin mentinerea a 3 coloane din cele 10 cuprinse in vechile reglementari, respectiv numar curent, denumirea elementelor inventariate si valoarea de inventar.
Documentele justificative cuprind si codul de inregistrare fiscala
Documentele justificative care se evidentiaza in contabilitatea in partida simpla angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit si trebuie sa contina ca element principal sicodul de inregistarea fiscala atunci cand este cazul, lucru care nu era prevazut in vechea legislatie. In aceste conditii, documentele justificative trebui sa cuprinda din 1 martie urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul/adresa persoanei care intocmeste documentul; srl noi oradea
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- codul de inregistrare fiscala (cand este cazul);
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate; numele, prenumele si semnatura persoanei care a intocmit documentul, dupa caz;
- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.
Totodata, noile dispozitii stabilesc ca persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla nu intocmescsituatii financiare anuale.
In acelasi timp, elementele patrimoniale se evidentiaza in contabilitate la valoarea de intrare, respectiv la cost de achizitie, de productie sau la pretul pietei, in baza documentelor justificative care atesta dobandirea acestora
Aceleasi reguli prevad ca operatiunile efectuate in valuta se evidentiaza in contabilitate in moneda nationala, utilizandu-se cursul de schimb valutar de la data efectuarii operatiunii, adica cel comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din ultima zi bancara anterioara operatiunii, disponibil ca informatie la momentul efectuarii operatiunii (incasare, plata, emitere de documente). Sumele aferente operatiunilor in valuta se inregistreaza in Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) in lei, cu mentionarea in coloana de explicatii a valorii in valuta.firme noi srl oradea
In legislatia anterioara se mentiona ca evidenta contabila in partida simpla a operatiunilor efectuate in valuta se tinez atat in moneda nationala, cat si in valuta.
De asemenea, termenul legal de pastrare a documentelor justificative utilizate de persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla se reduce de la 10 la 5 ani, cu exceptia statelor de salarii care vor fi pastrate 50 de ani.
In ceea ce priveste arhivarea electronica a documentelor financiar-contabile, aceasta se realizeaza cu respectarea conditiilor prevazute de Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiarcontabile, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3512/2008.
Nessun commento:
Posta un commento